Online training maken: mijn eerste ervaring

Online trainingen maken is hot.
Tegenwoordig kun je online trainingen volgen over vanalles en nog wat.
Zelfs over het maken van je online training.

In deze blog vertel ik je mijn ervaring met het maken van mijn eerste online training.

En nee, ik heb géén online training of challenge gevolgd om ‘m te maken.

Via mijn nieuwsbrief en met Facebook advertenties had ik binnen een dag of tien 39 pakketten verkocht.
Dat was eigenlijk best kicken 🙂

En dat terwijl ik het niet eens om de inkomsten had gedaan.
Maar uit bezorgdheid, omdat ik zie dat veel WordPress gebruikers zich nog steeds niet bewust zijn van de grote aantallen hackpogingen op WordPress websites, zeker sinds het CMS systeem zo populair is geworden.

WordPress-onderhoud-iPad2

(NB: deze training is niet meer verkrijgbaar!)
Het idee om de onderhouds- en beveiligingsinstructies online te zetten kwam onder andere omdat mensen willen bezuinigen op een onderhoudsabonnement, maar vervolgens toch niet zelf aan onderhoud doen.
Daarnaast omdat zulke informatie in een PDF snel veroudert.

Voordelen van online plaatsen:

  1. Gemakkelijk actueel houden.
  2. Zo kan ik meer mensen leren het onderhoud goed in te richten, zodat ze daarna met weinig inspanning zelf hun website veilig houden.

Online training / ‘E-learning’

Na een klein onderzoekje hadden mijn sparringpartners gekozen voor LearnDash* en ik moet zeggen dat ik er vrij snel mee overweg kon – ik ben hun zeer dankbaar 🙂

Lees verder in dit blog, hoe ik deze (en daarna meer) online training heb opgezet, en welke plugins er bij nodig zijn.


* dit is een affiliate link, dwz. dat wanneer jij via deze link een LearnDash licentie aankoopt, ik daar een kleine commissie over ontvang. Dit doe ik alleen bij producten waar ik achter sta.

2 gedachten over “Online training maken: mijn eerste ervaring”

  1. Hallo Riet,

    Ik las in een reactiebericht op Hugo Bakker zijn site dat je niet gecharmeerd bent van de WordPress thema OptimizePress.

    Kun je uitleggen wat daar de reden van is?

    1. Hallo Peter,
      ik heb erin gewerkt voor een klant, tijdje geleden alweer. Maar ik vond het niet prettig werken dat je drie keer moet klikken om ergens een woordje te wijzigen en dan drie keer terugklikken om verder te kunnen werken. Ook waren er problemen met de sharebuttons van JetPack, die verschenen onder ieder segment en heeft klant uiteindelijk maar uitgezet.
      Sorry voor mijn late reactie overigens, ik zag je reactie nu pas 😉

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar boven