Website designs zijn aan trends onderhevig.
Jij verandert, je bedrijf groeit. Internet groeit.
Je website moet mee kunnen groeien.
Na een jaar of twee, drie wil je misschien een ander design.
Je hebt behoefte aan nieuwe functies, of functies mogen vervallen.
Slim om daar rekening mee te houden bij de keuze van een thema.
Heb je een theme gevonden op internet maar twijfel je of het geschikt voor je is?
Google altijd eerst even op ‘reviews [themenaam]’, en liefst ook even op ‘bad reviews [themenaam]’.
Flexibiliteit
Ik heb veel gebruik gemaakt van de Genesis-thema’s van StudioPress*.
Gebouwd volgens de WordPress standaard en daardoor stabiel, licht – weinig code – en snel.
De basis is hun Genesis framework, dat fungeert als ‘parent’theme. Hier op worden hun design thema’s (zgn. childthemes) gebaseerd en dit is waar je jouw aanpassingen in doet.
Voordelen?
- Switchen naar andere Genesis-childthemes kan snel, omdat de opbouw in de basis hetzelfde is.
- Functies verdwijnen niet omdat plugins niet in het theme ingebouwd zitten. Daardoor zijn de themes licht en snel.
- Die plugins installeer je apart, en alleen plugins voor de functies die je echt nodig hebt.
- Na switchen van theme blijven de plugins gewoon werken.
- Er is een grote community van Genesis gebruikers (ook nederlandstalig) dus hulp is snel te vinden.
- Er zijn vele plugins beschikbaar die speciaal voor Genesis gemaakt zijn.
- Er zijn veel childthemes beschikbaar.
Ook andere partijen bieden childthemes aan welke zijn gebaseerd op Genesis, google maar op genesis childthemes.
Handige verfdoos
Wil je zonder code te kennen, dingen aanpassen zoals kleuren en lettertypes? Overweeg dan de plugin Styles for Genesis erbij aan te schaffen. Scheelt je een hoop tijd en gepuzzel. Bekijk hun video voor de mogelijkheden.
PS: Google eens op ‘bad reviews Genesis’ > ik heb niks kunnen vinden 🙂
* De links naar StudioPress Themes, Styles for Genesis plugin in dit artikel zijn affiliate-links. Als jij een aankoop doet na klikken op zo’n link ontvang ik daar een kleine commissie over. Het kost jou niets extra en voor mij is het een leuke ondersteuning om te blijven bloggen.
‘Google altijd op ‘reviews [themenaam]’, en liefst ook even op ‘bad reviews [themenaam]’. https://t.co/XmQxyTmq8f @WebsiteCoachRdW