
“Het zou leuk zijn als je nieuwe inschrijvers meteen je laatste nieuwsbrief kunt toesturen.”
Vaak krijg ik de vraag of dat kan, in MailChimp.
Maar in de gratis MailChimp versie kan dat niet.
Wel is er een mogelijkheid waarmee je, in plaats van je laatste nieuwsbrief sturen, de nieuwe inschrijvers kunt laten doorklikken naar die nieuwsbrief.
Of nieuwsbrieven.
Die staan namelijk gewoon online.
Met een eenvoudige code in de bevestigingsmail neem je de recentste nieuwsbrieftitel(s) als link op.
Dus, in plaats van je laatste nieuwsbrief sturen, neem je link(jes) op in de laatste e-mail.
Dit is de code
*|LIST:RECENT|*
Deze toont automatisch de titels van je laatste VIJF nieuwsbrieven als link.
Dat vond ik wat veel. Het kan ook minder.
In de laatste mail aan de nieuwe abonnee staat:
Om je een idee te geven van wat je kunt verwachten, vind je hieronder de linkjes naar de laatste drie WebsiteTips:
*|LIST:RECENT3|*
Het cijfer dat je toevoegt bepaalt het aantal getoonde titels.

De ontvanger ziet dit:

Wil je maar één link opnemen, dan plaats je een 1 in de code:
*|LIST:RECENT1|*
Succes ermee!
MailChimp: laatste nieuwsbrief sturen aan nieuwe inschrijvers? http://t.co/97OL3mkHi5
En bedankt!
Deze kende ik nog niet. Meteen toegevoegd op de nieuwsbrief van het Natuurlijk Gezondplein. Top!
Grtz, Fanny
Handig RT @WebsiteCoachRdW: MailChimp: laatste nieuwsbrief sturen aan nieuwe inschrijvers? – Blog http://t.co/zl7t1l6dzX
Wat een goeie tip, dank je wel! 🙂
Super tip. Thnx, ga er mee aan de slag.