Glossary

Description.

Call-to-Action

Een Call-to-Action, oproep-tot-actie, geeft aan wat iemand kan doen op een website.
Wat is een logische volgende stap? Gebruik gerust gebiedende wijs.
Niet ‘Klik hier’. Beschrijf wat je bezoeker tegenkomt, bijvoorbeeld ‘Lees de voorwaarden’ of beschrijf wat er gebeurt na klikken, bijvoorbeeld ‘Download de PDF’.
Lees meer artikelen over Slimmer klanten werven.

Call-to-Action Meer lezen »

CSS

CSS is de afkorting van ‘Cascading Style Sheets’. Met CSS wordt de vormgeving van elk element in een website bepaald. Ieder WordPress thema heeft hiervoor een CSS stijlblad. Afwijkingen in de vormgeving van een thema leg je vast in een apart stijlblad, met behulp van een plugin zoals Simple Custom CSS.

CSS Meer lezen »

doelgroep

Groep van ideale klanten voor wie jouw aanbod is bedoeld. Zij delen een aantal gemeenschappelijke kenmerken zoals leeftijd, geslacht, interesses, ethniciteit, opleiding, inkomen, etc. Maar ook frustraties, wensen, verlangens.

doelgroep Meer lezen »

emoticon

Emoticons zijn weergaven van emoties door middel van een afbeelding, een teken of een combinatie van lees- en lettertekens.
Een emoticon die een lachend gezicht (een smiley) voorstelt is 🙂 of 🙂
Om deze emoticons goed te kunnen lezen, moet het hoofd een kwartslag naar links worden gedraaid. Op deze manier zijn de uitdrukkingen beter te herkennen.
Bron: wikipedia

emoticon Meer lezen »

FTP

FTP staat voor File Transfer Protocol.

Hiermee kunnen bestanden rechtstreeks van de server gedownload, bewerkt, en weer geupload worden.
Zo kun je (bron)bestanden bewerken, waar je via de WordPress beheeromgeving niet bij kunt komen.

FTP programma

On dit protocol te kunnen gebruiken heb je een FTP programma nodig.
(Lees hier meer over FileZilla, een betrouwbaar FTP programma.)

FTP-gegevens

Om te connecten met jouw websitebestanden heb je specifieke FTP-gegevens nodig zoals:
hostnaam, gebruikersnaam, wachtwoord, protocol versie en evt. poort nummer.
Zonder deze gegevens zou iedereen zomaar aan de bronbestanden kunnen komen.

FTP Meer lezen »

homepage

Een homepage is de startpagina van je website, waar een bezoeker op terechtkomt na intikken van je domeinnaam (zoals website-coach.nl) zonder iets er achter.
Op een homepage moet voor de bezoeker meteen duidelijk worden “Zit ik hier goed? Vind ik hier wat ik zoek?”

homepage Meer lezen »

internetmarketing

Kort gezegd: alles wat je online doet om je producten/diensten aan de man te brengen, uitgaande van de behoefte van de klant.
De term Marketing is een samentrekking van ‘Market’ en ‘Getting’.

internetmarketing Meer lezen »

permalink

Een permalink (afkorting van permanente link) is de unieke link naar een pagina, blogartikel, afbeelding, categorie, tag. Ieder onderdeel van je website krijgt een unieke link.
De permalink verwijst naar het unieke ID nummer in de database.
Omdat een nummer niet interessant is voor Google, geeft WordPress je de mogelijkheid om titels in de permalink op te nemen. Dit is hetzelfde als de URL.

permalink Meer lezen »

plugin

Stukje software waarmee je een of meer functies aan je website toevoegt. Denk bv. aan een boekingskalender, vertalingen op je website, uitgebreide contactformulieren. Je kunt het bijna zo gek niet bedenken of er is wel een plugin voor, zodat je je website helemaal naar wens kunt inrichten.

plugin Meer lezen »

Scroll naar boven